Tervetuloa Sonyn teknisen tuen korjaussivustolle. Sinua opastetaan vaihe vaiheelta, jotta korjausprosessi olisi mahdollisimman helppo ja selkeä.


Vaihe 1: Varmista, tarvitseeko laite korjausta

Joko tutustuit pikavianmääritystyökaluun (vain televisiot, kuulokkeet ja mobiililaitteet)? Jos et ole vielä tutustunut siihen, varmista, että tuote todella on korjattava. Korjaukset voidaan nimittäin usein välttää.


Vaihe 2: Mitä tarvitsen ja miksi?

Kun olet varma, että korjaus on tarpeen, sinun on seuraavaksi kerättävä tietoja.

Korjausta varten tarvitaan seuraavat tiedot:

Tuotteen tai mallin nimi
Sarjanumero
  IMEI-numero (vain mobiililaitteet)

Mistä löydän mallinimen tai sarjanumeron?

Mallin nimi, sarjanumero ja IMEI-numero (vain mobiililaitteet) auttavat tunnistamaan laitteen ja saamaan korjauksen kannalta hyödyllisiä lisätietoja.

Lasku

Jälleenmyyjä voi laskun avulla määrittää, onko tuotteen takuu vielä voimassa, ja etsiä tuotteen tietokannastaan. Eikö laskua enää löydy? Ei hätää. Jos tuotteen takuu on vielä voimassa, jälleenmyyjällä pitäisi olla digitaalinen kopio laskusta.

Takuutiedot

Tarkista, onko tuotteen takuu vielä voimassa (katso kohta Lasku), tai ota esille laajennetun takuun tiedot. Jos et ole varma kotimaassasi voimassa olevasta takuuajasta, tutustu yleistietoihin.

Henkilötiedot

Nimi, osoite, sähköposti ja puhelinnumero.

Vaihe 3: Kuvaile ongelma

On tärkeää valmistautua huolellisesti. Korjaustiimin työ helpottuu, kun ongelma on kuvattu selkeästi.
Voit ladata ja tulostaa mallin, joka auttaa keräämään kaikki tarvittavat tiedot.

Lataa malli

Vaihe 4: Ota yhteys valtuutettuun Sony-huoltoon

Kun tiedot ovat valmiit, etsi lähin valtuutettu huolto (ASC).

Lisäohjeita ja -vinkkejä

  • Luo tiedoistasi varmuuskopio:
    Kun tuote korjataan, sen alkuperäiset tehdasasetukset palautetaan. Tämä tarkoittaa sitä, että kaikki tuotteessa olevat tiedot, kuten musiikkitiedostot tai kuvat, häviävät. Sony ei vastaa henkilökohtaisten tiedostojen menettämisestä korjauspalvelun aikana, joten suosittelemme, että luot tiedostoista varmuuskopion, ennen kuin lähetät tuotteen meille. Voit luoda varmuuskopion siirtämällä tiedostot tietokoneellesi, muistikortille tai ulkoiseen USB-massamuistilaitteeseen.
  • Mobiililaitteet: Lisätietoja sisällön varmuuskopioinnista on laitteesi käyttöoppaassa.
  • Lähetä vain tarpeelliset tuotteet
    Lähetä korjattavan tuotteen mukana lisävarusteita vain, jos ne ovat olennaisia korjauksen kannalta (esimerkiksi akkulaturi ei toimi kunnolla). Varmista, että olet poistanut tuotteesta seuraavat tallennusvälineet, sillä ne saattavat kadota, vaurioitua tai joutua hävitetyksi korjauksen aikana:
    • CD-levyt
    • DVD-levyt
    • (Blu-ray Disc -levyt)
    • kaikki muistikortit.


    Jos lähetät korjattavan päälaitteen mukana lisävarusteita, on tärkeää määrittää, mitä nämä lisävarusteet ovat. Tällä tavalla voidaan välttää erimielisyydet esimerkiksi siinä tapauksessa, että mukana lähetetty lisävaruste ei palaudu takaisin korjauksen jälkeen.

    Sony ei vastaa vahingoittuneista tai kadonneista optisista tai muista tallennusvälineistä.